Zašto se uvijek vrtimo u krug?

Pitanje koje mi vježbači vrlo često postavljaju, pogotovo na početku svake godine, je: „ Zašto se uvijek vrtimo u krug?“

Krenemo ambiciozno na početku, puni elana i volje koji traju do sredine godine. A onda kola polako krenu nizbrdo, s eventualnim kratkim ”come back“-om na jesen, i totalnim kolapsom pred kraj godine. Moja mentorica mi je prije puno godina rekla: „Ako uvijek ulažeš isti trud, ne očekuj da će rezultat biti bolji ili drukčiji.“

Dakle, što radimo krivo? Zašto, kad jednom nešto započnemo, ne završimo to kako spada? Zašto opadne motivacija kad danas imamo toliko izvora informacija i sadržaja koji su stvoreni upravo s razlogom da bi nam pomogli da ”dosegnemo Olimp”? Kad mi klijenti za vrijeme treninga kažu da ne mogu više, često im kažem kako su se ljudi popeli na Mt Everest, na 8848 m visine… 

Ne smatram se goničem robova, da se razumijemo, ali sastavni dio mog posla je pomoći vam da ne odustanete. Gurnuti vas još malo dalje, u nepoznato, kako bi okusili slatki okus pobjede… nad samim sobom! 

I to je zapravo bit svega… pobjeda samog sebe! Nažalost, nikakvi gadgeti i pomagala nisu od presudne važnosti, već samo vaš gard. Kao da boksate protiv dvostruko većeg i jačeg protivnika koji trenira već godinama, a vi ste prvi put stali u ring. Sjajan osjećaj, zar ne? 

 

Iskustvo govori da je sve u organizaciji i planiranju. Jedino i isključivo na taj način možemo postići zadane ciljeve. Bez previše mudrovanja, ukoliko ne postavimo jasno definiran plan i program, vjerojatnost da ćemo uspjeti rapidno opada. Statistika govori da od 100 % ljudi koji započnu neki proces transformacije, njih 10 % otpada u prvih mjesec dana. Taj broj se dvostruko povećava nakon 60 dana, a preko polovica njih odustaje u manje od 90 dana od početka. Konačni cilj dosegne manje od 20 % ljudi, a samo 5 % ih se zadrži u realnim granicama ostvarenih rezultata. 

Poražavajuća statistika, zar ne? Evo još malo brojki: u RH se redovitom tjelovježbom bavi manje od 10 % populacije. Zamislite, manje od 400 000 ljudi se redovito kreće i vodi brigu o svom zdravlju! Ne trebam naglašavati kakvu to poruku šalje djeci. 

 

Što onda znači planirati? Slijedi nekoliko smjernica prema mom iskustvu u radu s klijentima. 

Prvo je vrijeme! Kada i koliko često na tjednoj i mjesečnoj bazi mislite provesti vrijeme aktivno vježbajući? Dobro pogledajte vaš kalendar i uzmite u obzir sve čimbenike, od poslovnih do privatnih obaveza, te pronađite vrijeme za trening. Kad jednom upišete tu obavezu, smatrajte ju jednako važnom kao i vrijeme koje provodite na poslu ili s djecom. Možete se obvezati prema nekome, partneru ili osobnom treneru, iako biste se prvenstveno trebali obvezati samom sebi. Također, pronađite ”termin B” za nadoknadu! To je dobar način kako ne odustati ako iz nekog razloga ne stignete u onaj glavni termin. Termin B može biti pola sata treninga kod kuće, ili šetnja s djecom u prirodi. Možete i prošetati do kuće na povratku s posla – bitno je samo da se krećete i ne odustanete. 

 

Drugo je planiranje obroka! Bilo koji ”weight loss” program bez ovoga nema smisla. Sastavite popis jela koje možete složiti doma ili imate na poslu te izbacite sav višak s tog popisa. Za to vam ne treba nutricionist, iako bih uvijek preporučio da prvo potražite savjet stručnjaka da napravi analizu i da vam smjernice kako se pravilno hraniti. Međutim, smatram kako svi znamo što ne treba jesti ukoliko želimo izgubiti masne naslage. Bijelo brašno, rafinirani šećeri, sokovi, alkohol i junk food nisu dio pravilne i zdrave prehrane. Riješite se toga i nađite zamjenu. Sastavite tjedni jelovnik i krenite u nabavku namirnica za nekoliko dana unaprijed. Ako nemate spremnu hranu za nekoliko dana, šanse za uspjeh su vam male. Od danas do sutra ne prolazi. Gladovanje ne prolazi! 

 

Treće, i možda najvažnije, jest da budete “ja to mogu” osoba! Bez pravog stava prema promjenama, vrlo ćete teško zadržati motivaciju i predanost. Izbacite riječi poput: „ne mogu“, „teško je“, „nisam spreman/spremn“a, itd. Ljudi su se popeli na Mt. Everest, na 8848 m visine zato jer su vjerovali da mogu!

 

Zadnje je planiranje treninga! Taj dio neka bude zabavan. Ako možete, iskoristite tehnologiju i isplanirajte svoje tjedne aktivnosti. Vodite računa da podjednako radite aerobne treninge kao i treninge snage, izdržljivosti ili mobilnosti. Isprobajte što raznovrsnije oblike vježbanja i kretanja jer ćete negdje usput sigurno pronaći nešto što vas veseli. Netko je više za pilates, netko za CrossFit, a netko voli planinariti. Kretanje je jedna od naših osnovnih potreba koju smo u potpunosti zanemarili, a tijelo pamti. Pamti, pa vrati!

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top